woensdag 31 augustus 2016

Bruisweken

Afgelopen maandag heb ik bijgesprongen bij de Bruisweken in Zwolle. Op de slotdag werd er een BBQ gehouden en om 3000 studenten te kunnen voederen is alle hens aan dek nodig. Ik heb mezelf opgegeven en zo stond ik tussen 4 en 8 in een soort marktkraampje met een grote gasbarbecue. De barbecue werd geleverd door een professioneel bedrijf (potverdorie, naam vergeten! Ik had graag een linkje neergezet) en de vrijwilligers werden op een geweldige manier geleid.

We hebben staan barbecue-en of ons leven er vanaf hing! Ik werd ingedeeld bij Team Spiesjes, samen met een aantal wethouders van Zwolle en een aantal techniekstudenten. Bonter gezelschap kon je niet bedenken! Het was keihard werken, oppassen dat de (voorgegaarde) spiesjes niet in de brand vlogen (menslief, wat is zo'n gas-BBQ heet!), mooi kleurden en vooral: dat de voorraad op peil bleef tijdens spitsuur. Er reed een kar met een bak tussen de barbecues door om die voorraad aan te vullen. Wat was het heerlijk om in zo'n geoliede machine mee te kunnen doen en wat een geweldige sfeer!

In die hitte moest ook flink gedronken worden, maar dat was ook geen probleem, er werden regelmatig nieuwe waterflesjes uitgedeeld.

Ik moet bekennen: na die paar uur was ik volkomen afgeknoedeld, maar zeer voldaan! Het fruitijsje smaakte uitstekend en iedereen was tevreden over hoe het was verlopen. Er was niet veel over, maar wát over was werd verdeeld of (in geval van bederfgevaar) weggedaan, en zo mocht ik een schaal heerlijke vegaspiesjes meenemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten