woensdag 16 november 2016

Goulash van hamlappen en zuurkool

Ook de Lidl heeft recepten en ik heb voor deze week een paar uitgeprint. Vandaag heb ik de goulash van hamlappen en zuurkool gemaakt. Een makkelijk en vooral smakelijk recept! Wel met een paar aanpassingen: de hamlappen werden ontbeende schouderkarbonades (het bot is al in snert opgegaan) en bij de paprikapoeder verving ik een deel voor de pittige variant Rosenscharf.

In het recept wordt geen zout gebruikt. Vanwege de spekjes dacht ik dat dat ook niet nodig was, maar bij nader inzien miste ik het wel. Verder is het een heel smakelijk recept, vooral door de wijn en de paprika! De crème fraîche maakt het iets zachter.

  • 400 g hamlappen
  • 2 el paprikapoeder
  • 100g magere spekreepjes
  • 2 dl witte wijn
  • 4 el crème fraîche
  • 3 uien
  • 2 rode paprika’s
  • 500 g zuurkool

Bereidingswijze:

Maak de uien schoon en snipper deze grof. Halveer de paprika, verwijder de zaadlijsten en snijd de paprika in repen van 1 cm.
Snijd de hamlappen in blokjes.
Verhit olijfolie in een koekenpan en bak hierin de spekreepjes uit.
Voeg het vlees toe en bestrooi dit het met het paprikapoeder. Bak het vlees in ca 4 minuten bruin.
Voeg de uien en de paprika’s toe en laat deze 2 minuten meebakken.
Schep de zuurkool en de wijn door het vlees en laat het nog 15 minuten stoven.
Schep voor het serveren de crème fraîche door de goulash

Geen opmerkingen:

Een reactie posten