woensdag 6 januari 2016

Gereedschap

Ik heb al jaren een goed koksmes waar ik erg blij mee ben, maar wat zou ik graag een complete set willen hebben... Dat zijn van die droomwensjes die je toch telkens weer voor je uitschuift, want echt goede messen, daar betaal je ook voor. 
 
De goedkope keukenmesjes deden het ook wel, hoor, maar dan heb je het wel over het verschil tussen een Fiat Panda en een Audi of BMW. Het rijdt allebei, het brengt je allebei van A naar B, maar je voelt het verschil ;-)

In oktober kregen we via de Jumbo de mogelijkheid om een Jamie Oliver messenset bij elkaar te sparen. Ik ken die messen, heb ze wel eens elders gebruikt, en ik weet van de gebruiker, die zelf uit de kokswereld kwam, dat ze door profs worden gezien als goede kwaliteit voor een (relatief) lage prijs. Er is natuurlijk nog beter materiaal, maar daar hangt een prijskaartje aan, en dit is zowel goed als goedkoop (werd me ooit verteld). 


Nou ja, goedkoop, het is wel geld dat je even moet ophoesten ;-)

Maar met sparen zou het misschien nog wel lukken! Dus sneed (no pun intended) ik al mijn persoonlijke luxe-aankoopjes uit de boodschappen weg (dropje hier, trui uit de aanbieding...), legde het uitgespaarde geld in een potje en ging de zegeltjes sparen waarmee ik korting kon krijgen. Ik kon ook nog zegels van anderen krijgen dus die waren het probleem niet ;)

En zo spaarde ik de messen bij elkaar. Zou het blok ook nog lukken? Dat was best aan de prijs, ook met zegeltjes.

Ja, het is gelukt!!! Vandaag had ik het geld bijen gespaard en nou staat er op het aanrecht een enorm grote droomwens van me! 


Ik ben blij!!! Droomwens bij elkaar gespaard!
En toch, en toch... Ga ik de komende dagen nog proberen het geld opzij te leggen om nét op de deadline van de actie toch die bijpassende vleesvork erbij te kunnen scoren...! ;-) (de steakmessen en de keukenschaar hoef ik niet, geen behoefte aan).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten