donderdag 21 januari 2016

Lamskotelet

Ik had vorige week de reuzemazzel van scherp afgeprijsde lamskoteletten. Die heb ik per stuk ingevroren.
Ik wil dit lekker met linzen en couscous eten, heb dat altijd op voorraad.
En ook alle andere ingrediënten heb ik in huis, behalve verse koriander, maar een beetje gemalen korianderzaad zal vast geen pijn doen.
En toen vind ik dit recept.
Natuurlijk wel aangepaste hoeveelheden ;) want 12 koteletten is een béétje veel :)

Indiase lamskoteletten met couscous en linzen.

Rijst, Hoofdgerecht, 4 personen, Indiaas

Ingrediënten

  • 12 lamskoteletten
  • 200 gram couscous
  • 410 gram linzen uit blik
  • 2 theelepels garam masala
  • 1 theelepel bruine suiker
  • 1 theelepel zout
  • 2 tenen knoflook (geplet)
  • 1 limoen (uitgeperst)
  • 1/2 theelepel chilivlokken
  • 2 eetlepels Griekse yoghurt (+ extra voor erbij)
  • 1 handje korianderblaadjes

Bereiden

Maak eerst de marinade: doe garam masala, suiker, zout, knoflook, limoensap, chilivlokken, yoghurt en koriander in een kom. Voeg de koteletjes toe en laat het vlees minstens 1 uur marineren.
Maak de couscous klaar en meng daarna met de linzen om even mee te laten warmen. Doe een deksel op de pan en zet even opzij.
Bak de koteletjes en serveer met de linzen en de wat extra yoghurt.

Bronvermelding

camping kookboek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten