zaterdag 12 december 2015

Weinachtsmarkt Gronau

Ik heb amper foto's gemaakt in Gronau, wegens niet al te best licht en hoewel we (jongste en ik) ons niet bepaald verveeld hebben, was het ook niet allemaal echt "fotogeniek". Maar wel leuk en gezellig!
Het was een klein kerstmarktje, niet druk, en dat heb ik bewust opgezocht. Geen spijt van! Vooral punch-stalletjes (incl. eierpunch, een soort vloeibare advocaat), één koekhartenkraampje waar ze ook gesuikerde appels en bonbons verkochten, crêpes, Turkse lekkernijen (jongste: "Ik ga naar Duitsland en eet crêpes en baklava..."), enkele bratwurststalletjes (heb een broodje Krakauer worst gekocht, is een soort rookworst met een heel knapperig velletje, echt heerlijk!) en ook diverse stalletjes voor het goede doel met handgemaakte spulletjes, drankjes, jam, koekjes en zo. Heb een paar schattige flesjes likeur gekocht, en twee flessen mede, de prijzen waren ook heel schappelijk!
Niet zo'n spektakel als Münster, maar ik ben blij dat ik deze kleine, gezellige markt heb bezocht. Ik vond de mensen ook heel vriendelijk en relaxed, heel behulpzaam en geduldig met mijn brakke Duits (ze verstonden Nederlands, zeiden ze allemaal, maar mijn principe is zoveel mogelijk de taal van het land te spreken, indien mogelijk natuurlijk).
Ik vond het ontzettend gezellig en ook jongste vond het een leuke ervaring!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten