vrijdag 18 december 2015

Selamat makan uit de slowcooker

Ik had de pot even opgeborgen omdat ik ruimte in de diepvries wilde maken ;) maar vandaag toch maar weer tevoorschijn gehaald. Ik had een pak afgeprijsde schouderkarbonaden gescoord en omdat ik vanavond eters heb, staan die nu, ontbeend (de botten bewaren we natuurlijk in de vriezer om straks snert van te kunnen trekken) en in stukken gesneden, in de Russell Hobbs.

Ik heb zelf wat bedacht met een Indisch tintje. In een kleine wok (momenteel weer bij de Aldi, is een aanrader!!!) heb ik gefruit:
* 2 rode pepers, zonder de pitjes want één van de eters houdt niet zo van pittig
* wat tenen knoflook in stukjes
* een ui in stukjes
* een theelepel djinten (gemalen komijn)
* een lepel ketumbar (gemalen korianderzaad)
* trassi (ik heb deze keer geen "originele trassi", jeweetwel, die zo lekker stinkt, maar poedertrassi uit een potje, die je steeds vaker bij de supermarkt ziet)
* een restje shii take

Ondertussen deed ik een flinke bodem ketjap in de Russell. Dan niet die van Conimex of zo, nee, die dikstropige, gitzwarte uit die rechthoekige, witplastic fles (er zijn meerdere merken van). Als je het proeft is het net zoete drop.
Verder 1/2 liter water. Geen zout, de ketjap is al zout genoeg.
En een stukje gemberwortel in plakken gesneden (bij opdienen er wel weer uitvissen).

Ik deed de gefruite inhoud van de wok erbij en roerde het even goed door.

De stukken schouderkarbonade bakte ik stevig aan in de wok. Heb ik vervolgens ook in de Russell gedaan. Voorlopig maar even op hoog zetten.

Vanavond voor het opdienen kook ik wat rijst of noedels (afhankelijk van wat er het meest vooraan in de kast ligt ;) ) apart op het gas en snij ik een pak taugeh wat kleiner, die gaat op het allerlaatst mee (moet knapperig blijven).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten