donderdag 24 augustus 2017

Een simpel bakje tomatensoep

Je hebt van die dagen, dan heeft koken niet je prioriteit, bijvoorbeeld bij drukte of ziekte. Dan is het handig een pizza in de oven te gooien, maar zelf doe ik dan liever een soepje. Ik heb basissoepjes in de vriezer, maar zelfs bij drukte is het geen probleem om even snel zelf iets te maken. Soep uit blik vind ik namelijk niet zo lekker als zelfgestookte soepjes.

Gisteren heb ik een tomatensoep gebrouwen waar ik twee dagen lol van heb. De basis is simpel: een doos Romatomaten (750 g, AH), een liter water en soepballetjes (wel zelfgedraaid maar wie echt haast heeft kan natuurlijk kant en klare nemen).
Verder bouillonblokjes (begin met 2, proef en voeg eventueel toe; ik nam groentebouillon).

Bak de balletjes in boter gaar en hou ze apart.
Snij de tomaten in stukken, doe water en bouillonblokje erbij en kook de tomaten tot prut. Haal de staafmixer erdoor.
Voeg soepgroente toe en eventueel een blikje tomatenpuree (heb ik niet gedaan) en/of handje vermicelli.
Voeg de balletjes toe en breng op smaak met peper.

Zo simpel is het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten