maandag 12 oktober 2015

Appel-bananenbrood

Was op zoek naar appel-bananenbrood. En dan word je doodgegooid met ingrediënten die vrijwel alleen maar uit duur superfood bestaan! Ik haal uit één recept alleen al: Amandelmeel, Tapiocameel, Esdoornsiroop en Keltisch zeezout. Mag ik even overslaan?

Voor speltmeel sta ik wel open, verdraag ik namelijk beter.

En toen vond ik onderstaand recept. Simpel, geen gezweef.
Hij staat in de oven. Ik ben benieuwd...!
http://www.kidsproof.nl/…/Uit-de-keuken-van-Lein-appel-bana…
Nu nog iets anders dan appeltaart en appelmoes bedenken voor de kilo's appel van mijn boom!

Appel-bananen-brood

Nodig voor 9 stukken:
• Bakvorm van 20 x 30 centimeter
• 2 bananen
• 2 eieren
• 100 gram speltmeel
• 1 volle theelepel bakpoeder
• 1 theelepel kaneel
• Snufje zout
• 2 appels, geschild en in partjes

Doen:
• Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht). 
• Vet de ovenschaal in met wat boter.
• Doe alle ingrediënten (m.u.v. de appels) in een mengkom en mix
  dit met de staafmixer tot een beslag.
• Giet het beslag in de bakvorm en leg de partjes appel erop.
• Bak het geheel 25 tot 30 minuten af in de oven. 
• Het “brood” is klaar wanneer een satéprikker schoon uit het brood
  komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten