vrijdag 14 juni 2013

Lieve help!

Van mijn opdrachtgever mag ik natuurlijk niet teveel uit de school klappen...

...maar stel je eens voor dat je moet "mysteryshoppen" in een restaurant. Ofwel je moet test-eten en letten op aspecten als bediening, bereiding etcetera.

Niet op Michelinniveau, dus we hoeven niet superstreng te zijn, maar dit restaurant is echt niet te beschrijven zo slecht. Als in: te gaar, niet vers meer, lege salad bar, extreem zoutgebruik.

Hoe ga ik dat zo netjes en genuanceerd mogelijk in een rapportage verwerken... Ik ben mijn pen al aan het slijpen!

Ik ga het natuurlijk wel beschaafd aanpakken. Ik doe dit werk al 8 jaar (niet alleen restaurants helaas), heb geleerd objectief naar relevante plus- en minpunten te kijken. We hebben wel vaker rampscenario's meegemaakt waar we nog steeds hard om kunnen lachen, en dan is het de kunst en de uitdaging om daar een net en goed verslag van te maken.

Bijvoorbeeld: dat kind dat net loeihard door de tent riep dat het moet poepen valt natuurlijk buiten de rapportage, want daar kon het restaurant natuurlijk niets aan doen. Maar het was voor ons wel de kroon op een perfecte zeperd ;-) ).

Opmerking van één van mijn kinderen (die mee mochten): "Famous last words: volgens mij was dat op de champignons toch iets anders dan keukenzout...?" #stervendinhetharnas 

We beginnen langzaam maar zeker weer te herstellen, maar onze nieren zijn zeker een kwart verschrompeld. Maar wat hebben we gelachen! Vooral omdat we het niet zelf hoeven te betalen! 

Hopelijk kan het restaurant iets met onze kritiek, want dit was echt te erg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten