vrijdag 22 september 2017

Pompoensoep met fruit en een pittigje

Het is altijd leuk als de grote kruidenier uit Zaandam iets dat in de bonus is nog eens voorziet van een 35%-sticker. Zo kwam ik vandaag aan mijn avondeten: een groentepakket voor pompoensoep!

Inhoud van het pakket: een paar sjalotten en knoflooktenen, een flespompoen, 2 bouillonblokjes en hé, wat leuk, een appel (Elstar) en een sinaasappel!

Het bereiden is simpel: snij pompoen, appel, sjalot en knoflook in stukjes en fruit die in wat olijfolie in de soeppan. Doe 1 liter water, sap van de sinaasappel en de bouillonblokjes erbij en kook zachtjes alles gaar. Haal dan de staafmixer erdoor.

Ik vond het erg zoet en miste een prikkeltje. Die vond ik in een lepeltje sambal, dat deed de soep opkikkeren. En omdat die ook in de bonus waren deed ik er een pakje vegetarische stukjes bij.

Njom njom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten