zaterdag 28 mei 2016

Azië aan de Maas


Die seizoensretour voor de maand mei kan ik alleen vandaag nog verzilveren. Wegens mogelijk onweer lijkt fietsen me geen goed idee en de treinen rond Utrecht rijden niet. Dus ik ben beperkt in mijn keuzes ;)
Op de FB van Caroline Wimmers las ik over Azië aan de Maas, pal naast de Markthal in R'dam, die ik sowieso al eens wilde bezoeken. Dussss...

De reis gaat rechtstreeks vanaf Lelystad dus niet al te vermoeiend met overstappen en gedoe. Camera mee natuurlijk ;) Ik weet bijna niets in Rotterdam, hoewel mijn opa zaliger een geboren en getogen Rotterdammer was. Daar heb ik nu een beetje verandering in gebracht ;)
En wat is er veel te zien!

Wat een wervelende kennismaking met de stad waar mijn opa zaliger (de beste man werd eind 19e eeuw geboren ;) ) geboren en getogen is, maar waar ik nog maar amper ben geweest.

De Markthal was een feest van geuren, kleuren en smaken, uit alle windstreken.

Net buiten de deur was de gewone warenmarkt, ook al een feestje, met name vanwege de vriendelijke, gemoedelijke mensen. Zo zonde dat ik niet naast de deur woon! Een kilo asperges voor een euro is bijna gratis, maar ik moet nog een stukje reizen...

Naast de markt en Markthal was dan het Aziëfestival met allerlei lokkende eettentjes uit Korea, Thailand, Indonesië, Japan... Je wist niet waar je moest beginnen, al die verleidingen!

Duck wraps. Met reepjes eend, Chinese bieslook, een reepje komkommer en nog meer lekkers. Héérlijk!

Oh, en ook dit...: (niet schrikken, het smaakt prima!)

Er was ook een ijssculptuur.
En ik maakte kennis met Tim Kan, de kok van Wah Nam Hong, die ook ambassadeur van de Aziatische keuken wordt genoemd. (zie ook de video die ik op Youtube vond)
Nu tijd om te slapen, want morgen is jongste jarig. Met in mijn mond de smaak van eendenflensjes en gyoza, in mijn oren het geluid van vrolijke mensen, in mijn ogen het beeld van een kleurrijke drukke, maar vooral relaxte stad en in mijn hersenen de opdracht: hier kom ik nog eens terug!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten