zaterdag 7 november 2015

Voorgerecht in Venlo

Halverwege een fietsweekend van Vierlingsbeek naar Echt, ik overnacht in een B&B in Venlo en eet in Chinees restaurant Buddha. Tijdens mijn benadering van het Pieterpad op de fiets van noord naar zuid heb ik inmiddels al heel wat Chinezen (type afhaal, maar hier ging ik er echt voor zitten) gezien, en ben al meermaals aangenaam verrast (soms ook niet). Ik denk dat dit genre Chinezen niet heel veel te maken heeft met de traditionele keuken, maar volgens mij is het een keuken op zich geworden: de Chinees(-Indische) keuken in Nederland. En echt, soms vind je er pareltjes!

Het voordeel van een klein maagje is dat je dan niet meer hoeft te bestellen dan een voorgerecht, anders zou het een dure hobby worden.

Dit is echt een heel mooie en lekkere!
De schaaltjes zijn zo groot als plakjes komkommer (vergelijk maar met de halve komkommertjes die als dammetje voor de saus fungeren, linksboven) en het ronde dimsummetje is zo groot als een bitterbal. Een plaatje voor het oog en een streling voor de tong!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten