zondag 8 november 2015

Afhaalgriek

Je hebt afhaalchinezen en ook afhaalgrieken. Erg prettig als je een flinke fietstocht hebt gemaakt, en nog een lange treinreis voor de boeg hebt. Zoals vandaag toen ik van Echt (L) terug naar de polder moest.

Je hebt een Grieks gerecht dat "pikilia" heet. Dat wordt als warm en/of koud voorgerecht voor één en twee personen aangeboden en is te vergelijken met tapas, mezze, antipasti, kortom allerlei hapjes en appetizers. In de praktijk is dat vlees en/of vis met allerlei sauzen, salade en zo.

Vandaag dus aangeschaft in Echt. Ik vond 'm wel wat aan de prijs voor 1 persoon (maar er was even geen alternatief) maar toen ik de meeneemschaal zag, wist ik dat de prijs juist heel erg mee viel. Hier kon met gemak een heel gezin van eten! Vis, garnalen, octopus, calamari, hapjes, tzatziki, noem maar op, het kan niet op!

En tijdens het wachten kreeg ik een shotglaasje Ouzo!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten