zondag 24 april 2005

Soepie?

Ik experimenteer graag met soeprecepten en vanmiddag heb ik een mooie variant verzonnen.

Ik heb:
- wat plakjes goedkope schouderham
- een potje champignons
- 2 bouillonblokjes (in dit geval: groente, van de Lidl)
- mosterd (met "spikkeltjes" erin).

Ik deed:
een flinke lepel boter smelten in een gewone pan, daarin bakte ik ham en champignons wat aan. Daarna deed ik er een flinke lepel bloem bij, stevig roeren tot alle bloem is opgenomen en de boel enigszins begint te kleuren. Er moet een liter vocht bij, daarvoor gebruikte ik het vocht van de champignons (we gooien immers niks weg in deze dure tijden :) ) aangevuld met water. Voeg het vocht geleidelijk toe en roer goed met een garde.
Mosterd naar smaak toevoegen. Op smaak brengen.

Zo heb ik goedkoop een liter soep ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten