maandag 15 december 2003

Kerstdiner op school

Elk jaar, voor de kerstvakantie, hebben mijn bloedjes kerstdiner op school. Ouders kunnen op een lijst intekenen welke hapjes ze willen maken. Ik kies meestal voor de gehaktballetjes, een sausje, prikkertjes, dat soort dingen.
Dit jaar krijgt het oudste bloedje prikkertjes en gevulde eieren mee ("Mamma, we hebben wel 32 kinderen in de klas" zei hij later... slik!) en het jongste bloedje gehaktballetjes en satésaus.

Jongste bloedje heeft een islamitisch kindje in de klas, dus gebruik ik rundergehakt. Kleine moeite...
Maar sinds kort zit er ook een Hindoestaans kindje. En Hindoestanen eten geen rund...
Dus heb ik bij de supermarkt kipgehakt besteld.

Oudste bloedje heeft geen kindertjes in de klas die halal, koosjer of zo eten, dus snipper ik lekker wat ham door het vulsel voor de eieren

Donderdagmiddag zijn ze vrij, dan kunnen ze leuk meehelpen, vinden ze schitterend!

Kerstmis is méér dan "Vreten op aarde en in de pensen een welbehagen". Maar dat betekent niet (voor ons althans) dat lekker eten en drinken taboe is! ;-)
Daarnaast is koken mijn hobby, en juist rond kerst vind ik het heerlijk om me eens lekker uit te sloven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten