zaterdag 25 april 2015

Home fried chicken

Qua hoeveelheden moet je maar wat uitproberen, ik ben nogal van de losse pols.

Ik gebruikte als basis stukjes kipfilet.

Kluts 2 eieren met een scheut melk, wat zout, peper, paprikapoeder (zowel "edelsüsz" = wat we in Nederland meestal gebruiken, als de pittige  "rosenscharf" uit Duitsland), knoflookpoeder en (maar dat kun je achterwege laten als je niet zit te wachten op het China Syndrome) een snuifje ve-tsin.

Meng meel (ik had Duits volkorenspeltmeel, verdraag ik beter, is helaas bijna op nu) met dezelfde specerijen (niet teveel zout gebruiken anders wordt het wel erg veel). Doe in een ruime plastic zak.
Wentel de stukjes kip door het eimengsel. Doe daarna in de zak met het meelmengsel en schud goed tot de kipstukjes aan alle kanten bedekt zijn.

Verhit ruim olie in een wok en bak de "bepoederde" kipstukjes per 7-8 tegelijk goudbruin en knapperig en leg op een bord met een stuk keukenpapier (om de olie te absorberen).

Ik serveerde het met een eenvoudige Salade Caprese (stukjes tomaat, mozzarella, komkommer en vers basilicum plus wat olijfolie en balsamico).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten