maandag 23 september 2019

Rabarbertroostvoer

(uit een oude blog van 4 mei 2014)

Och, wat had ik graag een foto geplaatst van de Lancaster die vandaag over mijn woonplaats zou vliegen. Zo indrukwekkend, het symbool van de (vaak jonge) airgunners die hun leven waagden om ons te bevrijden en niet zelden een triest eind vonden in het water, dat later werd ingepolderd en waar ik nu alweer twee jaar heel gelukkig mag wonen.
Maar helaas, door problemen met de navigatie miste de Lancaster het plein waar zo'n 2500 mensen stonden te wachten. Heel jammer, vooral voor de spotters en de organisatoren, en ik vermoed dat de piloot ook dik baalde.
Tijd voor wat troostvoer. Het lijkt erger dan het is ;) want het is klein, en bestaat voornamelijk uit rabarber ;-)
Ik heb een mini-springvorm. Daarin legde ik wat blaadjes fillodeeg. Opvullen met rabarber uit eigen tuin, dat ik heb bestrooid met custardpoeder (iets te veel, bleek achteraf, maar het bindt het vocht) en een lepeltje gemberjam om te zoeten. Half uurtje in een oven van 200 graden. Op het teveel aan custardpoeder na was het prima te eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten