dinsdag 14 april 2015

Operatie "Zachte Broodjes" gelukt!

De korst is nog enigszins knapperig, maar niet meer zo dat ik voor mijn kroon moet vrezen :)

Ik heb Kaufland speltbroodmix gebruikt met melk en iets droog gist extra, verder het recept van Jolanda gevolgd.

Vijf minuten gekneed in de keukenmachine (heb een heel uitgebreide met kneedhaken), uurtje rijzen in kom-met-plastic-zak in een oven van 40 graden (50 staat er niet op), doorkneden,broodjes vormen, rijzen (nu in het zonnetje in de vensterbank met een plastic zak erom), besmeren met melk, oven voorverwarmen op 200 graden met bord water (Piralvexschaaltje in mijn geval, heb hem tijdens het bakproces erin gelaten), 20 minuten bakken...

En ja, hoor! Ik heb nu eindelijk zelfgebakken broodjes zoals ik wil!

Net eentje gesmuld, de rest vries ik in. Ben er superblij mee, nu kan ik eindelijk mijn eigen zachte speltbroodjes bakken om mee te kunnen nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten